Komisja Grantowa im. Jana Jagielskiego działająca w Stowarzyszeniu Żydowski Instytut Historyczny w Polsce wspiera działania związane z zachowaniem i utrwalaniem pamięci o historii i kulturze Żydów polskich oraz ich wkładzie w światową kulturę.
Jakie działania wspieramy?
- Proponowane działania muszą być zgodne z celami statutowymi Stowarzyszenia.
- Preferowane będą projekty mające na celu upamiętnienie lokalnych społeczności żydowskich, w których zaangażowani zostaną mieszkańcy.
- Rocznie około 30 działań uzyskuje wsparcie w ramach Komisji Grantowej SŻIH.
- Wspieramy m.in.: publikacje, projekty upamiętnienia, projekty konserwatorskie, konferencje naukowe, projekty badawcze, projekty edukacyjne, imprezy popularyzujące lub promujące tolerancję i inne. Lista projektów wspartych przez Komisję Grantową jest dostępna tutaj.
Jak się zgłosić?
- Konkurs grantowy jest ogłaszany co najmniej raz w roku;
- Decyzję o otwarciu konkursu podejmuje Zarząd Stowarzyszenia – informacja o otwarciu naboru pojawia się na stronie Stowarzyszenia.
- Pobierz wniosek (wzór wniosku można pobrać tutaj)
- Miejsce składania wniosków – siedziba Stowarzyszenia Żydowski Instytut Historyczny
w Polsce, ul. Tłomackie 3/5, 00-090 Warszawa, z zastrzeżeniem że osobiście wnioski można składać po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym (691 859 960). - Termin składania wniosków jest każdego roku podany w ogłoszeniu o naborze. Za datę wpływu uznawana jest data faktycznego dotarcia wniosku do określonego powyżej miejsca. Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrzone w ramach Konkursu i zostaną zwrócone Wnioskodawcy.
Preferowane będą projekty mające na celu upamiętnienie lokalnych społeczności żydowskich, w których zaangażowani zostaną mieszkańcy.
Łącznie na dofinansowanie wszystkich projektów zostanie przeznaczona kwota nie większa niż 120 000 zł.
Dopuszczone są wnioski z terminem realizacji do 30 grudnia 2022 r.
Warunkiem rozpatrzenia wniosku o grant jest rozliczenie się Wnioskodawcy z realizacji uprzednio przyznanych grantów przez Stowarzyszenie Żydowski Instytut Historyczny w Polsce.
Terminem rozpoczęcia realizacji grantu jest data zawarcia umowy o przyznaniu i realizacji grantu.
Termin rozliczenia projektu i złożenia sprawozdania merytorycznego i finansowego zgodnego z załączonym wzorem wynosi 30 dni od daty zakończenia realizacji projektu określonej w umowie.
Rozpatrywane będą jedynie wnioski zgodne z oficjalnym wzorem wniosku, który jest dostępny tutaj.
W przypadku przyznania dofinansowania, przekazanie środków odbędzie się w oparciu o umowę, której wzór można znaleźć tutaj. O dofinansowanie w konkursie mogą ubiegać się osoby prawne prowadzące działalność związaną z działaniami określonymi w przedmiotowym ogłoszeniu konkursowym i spełniają określone w nim wymogi.
Postępowanie konkursowe przebiegać będzie zgodnie z zasadami podanymi w ogłoszeniu oraz określonymi w regulaminie działania Komisji Grantowej.
SKŁADANIE OFERT:
- Wzór wniosku można pobrać tutaj.
- Miejsce składania wniosków – siedziba Stowarzyszenia Żydowski Instytut Historyczny
w Polsce, ul. Tłomackie 3/5, 00-090 Warszawa, z zastrzeżeniem że osobiście wnioski można składać po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym (691 859 960). - Termin składania wniosków – do godz. 15.00, dnia 30 września 2021 roku. Za datę wpływu uznawana jest data faktycznego dotarcia wniosku do określonego powyżej miejsca. Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrzone w ramach Konkursu i zostaną zwrócone Wnioskodawcy.
DOKUMENTACJA DO ZŁOŻENIA W KONKURSIE:
- Prawidłowo i kompletnie wypełniony wniosek zgodny ze wzorem dostępnym na stronie, wraz ze wszystkimi załącznikami oraz dokumenty (np. list intencyjny) potwierdzające współpracę z ewentualnymi partnerami projektu.
DOKONANIE WYBORU OFERT:
- Oceny wniosków dokona Komisja Grantowa.
- Przy ocenie wniosku o grant Komisja bierze pod uwagę:
- przy publikacjach: spis treści, krótki opis, budżet, termin wykonania, grupa docelowa;
- przy upamiętnieniach: określenie treści, symboliki , budżet, termin wykonania, opinia Komisji Rabinackiej (dot. upamiętnień na cmentarzach);
- przy projektach konserwatorskie: opis obiektów, uzasadnienie celowości ich konserwacji, budżet, termin wykonania;
- konferencje naukowe: data i opis konferencji, lista prelegentów, wstępny program, budżet, termin;
- projekty badawcze: opis projektu z uzasadnieniem celowości, lista zaangażowanych specjalistów budżet, termin wykonania;
- projekty edukacyjne: opis projektu z uzasadnieniem celowości, lista zaangażowanych specjalistów, grupa docelowa, budżet, termin wykonania;
- imprezy popularyzujące lub promujące tolerancję: data i opis wydarzenia, program, lista zaangażowanych specjalistów, grupa docelowa, budżet.
Ponadto przy wszystkich wnioskach będzie brane pod uwagę:
- doświadczenie osób zaangażowanych w realizację projektu;
- udział i doświadczenie partnerów zaangażowanych w projekt.
- Komisja zastrzega sobie prawo do przyznania grantu mniejszego niż wnioskowana kwota.
- Informacja o przyznanych dofinansowaniach zostanie opublikowana na stronie internetowej Stowarzyszenia do 15 kwietnia 2021 roku.
DOTACJE PRZYZNANE W KONKURSIE:
- Złożenie wniosku w konkursie nie jest równoznaczne z otrzymaniem dotacji lub przyznaniem jej we wnioskowanej wysokości.
- Przyznane środki finansowe nie mogą być wydatkowane na:
- a) spłatę zaległych zobowiązań finansowych, wynikających z bieżącej, statutowej działalności wnioskodawcy;
- b) pokrywanie bieżących kosztów funkcjonowania wnioskodawcy (w tym: czynsz, energia elektryczna, opłaty telefoniczne, wynagrodzenia i pochodne składniki od nich);
- c) zakup nieruchomości;
- d) działania sprzeczne z celami statutowymi Stowarzyszenia.
- W przypadku przyznania dofinansowania w terminie nie dłuższym niż 30 dni po ukazaniu się wyników konkursu na stronie internetowej Stowarzyszenia, podmiot uprawniony zobowiązany jest do przedłożenia wszystkich dokumentów potrzebnych do zawarcia umowy, w tym:– oświadczenia o przyjęciu dofinansowania;– uaktualnionego harmonogramu i budżetu realizacji zadań ofertowych w formie załączników do umowy; przed podpisaniem umowy winny one być zaktualizowane stosownie do kwoty przyznanej dotacji, z zastrzeżeniem że w wyniku zmiany i aktualizacji budżetu nie ulegnie zwiększeniu procentowy udział środków Grantodawcy w całkowitym koszcie projektu.
- Przekazanie przyznanej dotacji w formie dofinansowania nastąpi po podpisywaniu umowy.
Dodatkowe informacje są dostępne w zakładce Jak składać. oraz poniżej:
– wzór wniosku https://szih.org.pl/wp-content/uploads/2021/11/Wniosek-od-13.03.2018-1.doc
– przykładowa umowa zawierająca główne postanowienia https://szih.org.pl/wp-content/uploads/2021/11/umowa-komisja-grantowa-2018.doc
– wzór sprawozdania https://szih.org.pl/wp-content/uploads/2021/11/Sprawozdanie-dla-umów-od-kwietnia-2018.doc
– Regulamin Komisji Grantowej http://szih.org.pl/wp-content/uploads/2018/10/Regulamin-Komisji-Grantowej_12.03.2018.pdf