Proponowane działania muszą być zgodne z celem statutowym Stowarzyszenia Żydowski Instytut Historyczny w Polsce, jakim jest zachowanie i utrwalanie pamięci o historii i kulturze Żydów polskich oraz ich wkładzie w światową kulturę
Łącznie na dofinansowanie wszystkich projektów zostanie przeznaczona kwota nie większa niż 120 000 zł.
NAJWAŻNIEJSZE WARUNKI KONKURSU GRANTOWEGO:
1. O dofinansowanie w konkursie mogą ubiegać się osoby prawne prowadzące działalność związaną z działaniami określonymi w przedmiotowym ogłoszeniu konkursowym i spełniają określone w nim wymogi.
2. Dopuszczone są wnioski z terminem realizacji do 30 grudnia 2022 r.
3. W przypadku Wniskodawców, którzy już ubiegali się o grant w Stowarzyszeniu warunkiem rozpatrzenia wniosku o grant jest rozliczenie się Wnioskodawcy z realizacji uprzednio przyznanych grantów przez Stowarzyszenie Żydowski Instytut Historyczny w Polsce.
4. Terminami kwalifikowalności wydatków w grancie są: data zawarcia umowy grantowej oraz data realizacji grantu.
5. Termin rozliczenia projektu i złożenia sprawozdania merytorycznego i finansowego zgodnego z załączonym wzorem wynosi 30 dni od daty zakończenia realizacji projektu określonej w umowie.
6. Rozpatrywane będą jedynie wnioski zgodne z oficjalnym wzorem wniosku, który jest dostępny na stronie Stowarzyszenia.
7. W przypadku przyznania dofinansowania, przekazanie środków odbędzie się w oparciu o umowę, której wzór można znaleźć na stronie Stowarzyszenia.
8. Postępowanie konkursowe przebiegać będzie zgodnie z zasadami podanymi w ogłoszeniu oraz określonymi w regulaminie działania Komisji Grantowej.
SKŁADANIE WNIOSKÓW GRANTOWYCH:
Wzór wniosku można pobrać ze strony.
Miejsce składania wniosków – siedziba Stowarzyszenia Żydowski Instytut Historyczny w Polsce, ul. Tłomackie 3/5, 00-090 Warszawa, z zastrzeżeniem że osobiście wnioski można składać po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym (691 859 960).
Termin składania wniosków – do godz. 15.00, dnia 30 września 2021 roku. Za datę wpływu uznawana jest data faktycznego dotarcia wniosku do określonego powyżej miejsca. Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrzone w ramach Konkursu.
DOKUMENTACJA DO ZŁOŻENIA W KONKURSIE:
Prawidłowo i kompletnie wypełniony wniosek zgodny ze wzorem dostępnym na stronie wraz ze wszystkimi załącznikami oraz wymaganymi dokumentami (np. list intencyjny) potwierdzającymi współpracę z ewentualnymi partnerami projektu.
KONSULTACJE PRZED ZŁOŻENIEM WNIOSKU:
Wszystkie osoby zainteresowane złożeniem wniosku grantowego serdecznie zapraszamy do zapisania się na spotkania konsultacyjne. Celem spotkań jest zarówno przybliżenie wymogów formalnych, jak i pokazanie najważniejszych kwestii merytorycznych związanych z zagadnieniem wielokulturowości i ochrony dziedzictwa żydowskiego w Polsce. Udział w spotkaniach jest dobrowolny. Spotkania odbędą się online, na platformie zoom.
- 2 września 2021 r., g. 16:00 – 18:00, Joanna Fikus i Michał Majewski, Konkurs grantowy SZIH – co zrobić aby dostać grant.
- 3 września 2021 r., g. 16:00 – 18:00, Weronika Litwin i Agnieszka Komorowska – Gosk, Jak szukać możliwości współfinansowania projektów.
- 9 września 2021 r., g. 16:00 – 18:00, Remigiusz Sosnowski, Cmentarze żydowskie w Polsce.
- 10 września 2021 r., g. 16:00 – 18:00, Natalia Gebert, Po co nam edukacja międzykulturowa?
- 17 września 2021 r., g. 16:00 – 18:00, Renata Płotczyk, Spotkania z kulturą żydowską.
Więcej na temat spotkań on-line można znaleźć na stronie www.szih.org.pl/spotkania-grantowe
Aby otrzymać zaproszenie do spotkania należy wysłać zgłoszenie mailowe na adres biuro@szih.org.pl zawierające następujące informacje:
- Imię i nazwisko
- Nazwa reprezentowanej organizacji
- Datę spotkania, w którym osoba chce wziąć udział
WYBÓR OFERT:
Przy ocenie wniosku o grant Komisja Grantowa bierze pod uwagę:
- przy publikacjach: spis treści, krótki opis, budżet, termin wykonania, grupa docelowa;
- przy upamiętnieniach: określenie treści, symboliki, budżet, termin wykonania, zgoda właścicieli terenu, opinia Komisji Rabinackiej (jest wymagana w przypadku projektów dot. cmentarzy);
- przy projektach konserwatorskich: opis obiektów, uzasadnienie celowości ich konserwacji, budżet, termin wykonania;
- konferencje naukowe: data i opis konferencji, lista prelegentów, wstępny program, budżet, termin;
- projekty badawcze: opis projektu z uzasadnieniem celowości, lista zaangażowanych specjalistów budżet, termin wykonania;
- projekty edukacyjne: opis projektu z uzasadnieniem celowości, lista zaangażowanych specjalistów, grupa docelowa, budżet, termin wykonania;
- imprezy popularyzujące lub promujące tolerancję: data i opis wydarzenia, program, lista zaangażowanych specjalistów, grupa docelowa, budżet;
- doświadczenie osób zaangażowanych w realizację projektu;
- udział i doświadczenie partnerów zaangażowanych w projekt.
Komisja nie będzie rozpatrywać wniosków zawierających braki lub posiadających błędy (np. źle zsumowane budżety).
Komisja zastrzega sobie prawo do przyznania grantu mniejszego niż wnioskowana kwota.
Informacja o przyznanych dofinansowaniach zostanie opublikowana na stronie internetowej Stowarzyszenia do 5 listopada 2021 roku.
DOTACJE PRZYZNANE W KONKURSIE:
Złożenie wniosku w konkursie nie jest równoznaczne z otrzymaniem dotacji lub przyznaniem jej we wnioskowanej wysokości.
Przyznane środki finansowe nie mogą być wydatkowane na:
a) spłatę zaległych zobowiązań finansowych, wynikających z bieżącej, statutowej działalności wnioskodawcy;
b) pokrywanie bieżących kosztów funkcjonowania wnioskodawcy w tym:
- czynsz;
- koszty administracyjne;
- koszty prawne;
- koszty księgowe;
- koszty eksploatacyjne (np. paliwo, tonery, serwis);
- zakup środków trwałych;
- opłaty bankowe;
- materiały biurowe;
- eksploatacyjne;
- energia elektryczna;
- opłaty telefoniczne.
c) zakup nieruchomości;
d) działania sprzeczne z celami statutowymi Stowarzyszenia.
W przypadku przyznania dofinansowania w terminie nie dłuższym niż 30 dni po ukazaniu się wyników konkursu na stronie internetowej Stowarzyszenia, podmiot uprawniony zobowiązany jest do przedłożenia wszystkich dokumentów potrzebnych do zawarcia umowy, w tym:
- oświadczenia o przyjęciu dofinansowania;
- uaktualnionego harmonogramu i budżetu realizacji zadań ofertowych w formie załączników do umowy przed podpisaniem umowy winny one być zaktualizowane stosownie do kwoty przyznanej dotacji, z zastrzeżeniem, że w wyniku zmiany i aktualizacji budżetu nie ulegnie zwiększeniu procentowy udział środków Grantodawcy w całkowitym koszcie projektu;
- wszystkich wymaganych danych do umowy;
Przekazanie przyznanej dotacji w formie dofinansowania nastąpi po podpisaniu umowy.
Dodatkowe informacje dostępne są na stronie Stowarzyszenia w zakładce Jak składać oraz poniżej: