Komisja Grantowa działająca w Stowarzyszeniu Żydowski Instytut Historyczny w Polsce ogłosiła na podstawie uchwały z dnia 3 lutego 2021 roku konkurs na dofinansowanie działań związanych z zachowaniem i utrwalaniem pamięci o historii i kulturze Żydów polskich oraz ich wkładzie w światową kulturę.
Proponowane działania muszą być zgodne z celami statutowymi Stowarzyszenia.
Preferowane będą projekty mające na celu upamiętnienie lokalnych społeczności żydowskich, w które zaangażowani zostaną mieszkańcy.
Łącznie na dofinansowanie wszystkich projektów zostanie przeznaczona kwota nie większa niż 110 000 zł.
Dopuszczone są wnioski z terminem realizacji do 30 czerwca 2022 r.
Warunkiem rozpatrzenia wniosku o grant jest rozliczenie się Wnioskodawcy z realizacji uprzednio przyznanych grantów przez Stowarzyszenie Żydowski Instytut Historyczny w Polsce.
Terminem kwalifikowalności wydatków w grancie są: data zawarcia umowy grantowej oraz data realizacji grantu.
Termin rozliczenia projektu i złożenia sprawozdania merytorycznego i finansowego zgodnego z załączonym wzorem wynosi 30 dni od daty zakończenia realizacji projektu określonej w umowie.
Rozpatrywane będą jedynie wnioski zgodne z oficjalnym wzorem wniosku, który jest dostępny na stronie.
W przypadku przyznania dofinansowania, przekazanie środków odbędzie się w oparciu o umowę, której wzór można znaleźć na stronie.
O dofinansowanie w konkursie mogą ubiegać się osoby prawne prowadzące działalność związaną z działaniami określonymi w przedmiotowym ogłoszeniu konkursowym i spełniają określone w nim wymogi.
Postępowanie konkursowe przebiegać będzie zgodnie z zasadami podanymi w ogłoszeniu
oraz określonymi w regulaminie działania Komisji Grantowej.
SKŁADANIE OFERT:
- Wzór wniosku można pobrać z naszej strony.
- Miejsce składania wniosków – siedziba Stowarzyszenia Żydowski Instytut Historyczny
w Polsce, ul. Tłomackie 3/5, 00-090 Warszawa, z zastrzeżeniem że osobiście wnioski można składać po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym (691 859 960). - Termin składania wniosków – do godz. 15.00, dnia 5 marca 2021 roku. Za datę wpływu uznawana jest data faktycznego dotarcia wniosku do określonego powyżej miejsca. Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrzone w ramach Konkursu i zostaną zwrócone Wnioskodawcy.
DOKUMENTACJA DO ZŁOŻENIA W KONKURSIE:
- Prawidłowo i kompletnie wypełniony wniosek zgodny ze wzorem dostępnym na stronie wraz ze wszystkimi załącznikami oraz dokumenty (np. list intencyjny) potwierdzające współpracę z ewentualnymi partnerami projektu.
DOKONANIE WYBORU OFERT:
- Oceny wniosków dokona Komisja Grantowa.
- Przy ocenie wniosku o grant Komisja bierze pod uwagę:
- przy publikacjach: spis treści, krótki opis, budżet, termin wykonania, grupa docelowa;
- przy upamiętnieniach: określenie treści, symboliki , budżet, termin wykonania, zgoda właścicieli terenu, opinia Komisji Rabinackiej (jest wymagana w przypadku projektów dot. cmentarzach);
- przy projektach konserwatorskich: opis obiektów, uzasadnienie celowości ich konserwacji, budżet, termin wykonania;
- konferencje naukowe: data i opis konferencji, lista prelegentów, wstępny program, budżet, termin;
- projekty badawcze: opis projektu z uzasadnieniem celowości, lista zaangażowanych specjalistów budżet, termin wykonania;
- projekty edukacyjne: opis projektu z uzasadnieniem celowości, lista zaangażowanych specjalistów, grupa docelowa, budżet, termin wykonania;
- imprezy popularyzujące lub promujące tolerancję: data i opis wydarzenia, program, lista zaangażowanych specjalistów, grupa docelowa, budżet;
- doświadczenie osób zaangażowanych w realizację projektu;
- udział i doświadczenie partnerów zaangażowanych w projekt.
- Komisja nie będzie rozpatrywać wniosków zawierających braki lub posiadających błędy (np. źle zsumowane budżety).
- Komisja zastrzega sobie prawo do przyznania grantu mniejszego niż wnioskowana kwota.
- Informacja o przyznanych dofinansowaniach zostanie opublikowana na stronie internetowej Stowarzyszenia do 15 kwietnia 2021 roku.
DOTACJE PRZYZNANE W KONKURSIE:
- Złożenie wniosku w konkursie nie jest równoznaczne z otrzymaniem dotacji lub przyznaniem jej we wnioskowanej wysokości.
- Przyznane środki finansowe nie mogą być wydatkowane na:
a) spłatę zaległych zobowiązań finansowych, wynikających z bieżącej, statutowej działalności wnioskodawcy;
b) pokrywanie bieżących kosztów funkcjonowania wnioskodawcy w tym:
- czynsz,
- koszty administracyjne,
- koszty prawne,
- koszty księgowe,
- koszty eksploatacyjne (np. paliwo, tonery, serwis)
- zakup środków trwałych
- opłaty bankowe,
- materiały biurowe,
- eksploatacyjne
- energia elektryczna,
- opłaty telefoniczne.
c) zakup nieruchomości;
d) działania sprzeczne z celami statutowymi Stowarzyszenia.
3. W przypadku przyznania dofinansowania w terminie nie dłuższym niż 30 dni po ukazaniu się wyników konkursu na stronie internetowej Stowarzyszenia, podmiot uprawniony zobowiązany jest do przedłożenia wszystkich dokumentów potrzebnych do zawarcia umowy, w tym:
- oświadczenia o przyjęciu dofinansowania;
- uaktualnionego harmonogramu i budżetu realizacji zadań ofertowych w formie załączników do umowy przed podpisaniem umowy winny one być zaktualizowane stosownie do kwoty przyznanej dotacji, z zastrzeżeniem że w wyniku zmiany i aktualizacji budżetu nie ulegnie zwiększeniu procentowy udział środków Grantodawcy w całkowitym koszcie projektu;
- wszystkich wymaganych danych do umowy;
- Przekazanie przyznanej dotacji w formie dofinansowania nastąpi po podpisaniu umowy.
Dodatkowe informacje są dostępne w zakładce Jak składać. oraz poniżej: